יום ראשון, 12 בפברואר 2012

אחריות על מוצרים - מדבקת אחריות - תיקון לחוק הגנת הצרכן

בתיקון מס' 31 לחוק הגנת הצרכן התשע"א - 2011, נקבעה חובת הדבקת מדבקת אחריות על המוצר 

המציינת את תום תקופת האחריות, למעט חריגים, לאמור:

"בחוק הגנת הצרכן, התשמ"א-1981 (להלן - החוק העיקרי), בסעיף 18א, אחרי סעיף קטן (א) יבוא: 
"(א1) (1) עוסק המוכר טובין לצרכן ומוסר לו תעודת אחריות, ידביק או ימסור לו מדבקה לשם הדבקתה על הטובין, שבה יצוין תום תקופת האחריות (בחוק זה - מדבקת אחריות).
(2) הציג צרכן לעוסק טובין שמודבקת עליהם מדבקת אחריות תקפה ומקורית, לא ידרוש העוסק מהצרכן להציג את תעודת האחריות כתנאי למתן שירות בהתאם לחיוביו לפי תעודת האחריות.
(3) השר יקבע הוראות לעניין מדבקת אחריות, לרבות סוג המדבקה, תוכנה ומידע שייכלל בה, צורתה, גודלה וגודל האותיות, וכן רשאי הוא, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, לקבוע סוגי טובין שהחובה הקבועה בפסקה (1) לא תחול לגביהם.
(4) על אף הוראות פסקה (1) ובכפוף להוראות לפי פסקה (5), עוסק המוכר טובין לצרכן, והטובין מזוהים במספר סידורי או במספר ייחודי, פטור מהחובה לפי אותה פסקה, אם הוא מקיים את כל אלה:
(א) הוא אינו דורש מהצרכן להציג תעודת אחריות כתנאי למתן שירות בהתאם לחיוביו לפי תעודת האחריות, אלא מזהה את הטובין ואת מועד רכישתם לפי המספר הסידורי או מספר הזיהוי הייחודי;
(ב) הוא מאפשר לצרכן לבדוק את תום תקופת האחריות בכל עת באתר אינטרנט, בטלפון בשיחת חינם ובאמצעות מסרון, באמצעות המספר הסידורי או מספר הזיהוי הייחודי. ..."
*תחילת תוקף התיקון 1.6.2012.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה