יום שלישי, 28 בפברואר 2012

מידע לדיירי דיור ציבורי בנוגע לזכויותיהם בעת פירוד של בני הזוג

חוק זכויות הדייר בדיור הציבורי (תיקון מס' 4), התשע"ה-2012, שפורסם ביום 23.1.12, מסדיר את הזכויות בנוגע לדירה הציבורית בעת פירוד בין בני הזוג.
לאמור,
"1. בחוק זכויות הדייר בדיור הציבורי, התשנ"ח-1998 (להלן - החוק העיקרי), אחרי סעיף 3 יבוא:
3א. (א) בסעיף זה - 
"איזון משאבים בין בני זוג" - הסדר לאיזון משאבים בין בני זוג כמשמעותו בחוק יחסי ממון בין בני זוג, התשל"ג-1973 (בסעיף זה - חוק יחסי ממון); 
"בקשה ליישב סכסוך" - בקשה ליישוב סכסוך בין בני זוג, לפי תקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד-1984;
"הליך לחלוקת רכוש בין בני זוג" - לרבות תביעה לפסק דין הצהרתי בדבר זכויות בני הזוג ברכוש, בקשה לאיזון משאבים בין בני זוג או בקשה לפי סעיף 11 לחוק יחסי ממון;
"התרת נישואין" - כהגדרתה בחוק יחסי ממון;
"פירוד" - אחד מאלה:
(1) התרת נישואין או שחלפו תשעה חודשים מיום שנפתח הליך להתרת נישואין;
(2) חלפו תשעה חודשים מיום שנפתח הליך בעניין חלוקת רכוש בין בני הזוג, קבלת מזונות או החזקת ילדים, לרבות בדרך של בקשה ליישוב סכסוך;
(3) ניתנה החלטה סופית בעניין החזקת ילדים;
(4) נקבע בהחלטה שיפוטית כי קיים קרע בין בני הזוג או שבני הזוג חיים בנפרד אף אם תחת קורת גג אחת במשך תקופה מצטברת של תשעה חודשים לפחות מתוך תקופה רצופה של שנה.
(ב) (1) השר יקבע הוראות לעניין הזכות למגורים בדירה ציבורית שבה מתגוררים בני זוג, בעת פירוד, שיבטיחו ככל הניתן את טובת ילדי בני הזוג, תוך איזון ראוי בין טובתם לבין זכותו למגורים בדירה ציבורית של בן זוג עם מוגבלות, אם קיימת.
(2) תקנות לפי פסקה (1) יותקנו בהסכמת שר הרווחה והשירותים החברתיים ושר המשפטים, ובאישור ועדה משותפת של ועדת הכלכלה והוועדה לקידום מעמד האישה של הכנסת.
(ג) הקביעה מי מבני הזוג זכאי למגורים בדירה ציבורית לא תקים לבן הזוג המפונה מהדירה זכות לפיצוי כלפי בן הזוג הזכאי למגורים כאמור, ואולם אין בהוראות סעיף קטן זה כדי לגרוע מזכותו של בן הזוג המפונה מהדירה לסיוע לפי כל דין.
(ד) זכות למגורים בדירה ציבורית אינה ניתנת להעברה או לוויתור כלפי בן זוג לשעבר, ואינה ניתנת לאיזון במסגרת איזון משאבים בין בני הזוג או לחלוקה.
3ב. לא תיפגע זכות למגורים בדירה ציבורית עקב עזיבת הדירה בשל אחד מאלה:
(1) שהות במקלט לנשים מוכות כהגדרתו בחוק משפחות חד-הוריות, התשנ"ב-1992;
(2) אלימות מצד בן הזוג, ובלבד שניתנה החלטה שיפוטית המעידה על קיומה של אלימות כאמור." ...".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה