הדין הכיר בסודות מסחריים ורשימת לקוחות כאינטרסים ראויים להגנה של המעביד ואלו אף הוגדרו לעיתים בפסיקה כ"זכויות קנייניות" של המעביד.
המדובר ברשימה שאינה סגורה וקיימות גם למשל: חובות אמון, תום לב והגינות בין עובד למעביד.
מנגד, מצד העובד, קיים חופש העיסוק, עקרון / ערך חוקתי, המעוגן בחוק יסוד.
בין ערכים / עקרונות אלו יש לאזן כאשר קיימים לעניין זה מבחני סבירות ומידתיות.
באיזון שבין זכויות המעביד לזכויות העובד, קיימת אבחנה מהותית בין "סודות מסחריים" ורשימת לקוחות אשר שייכים למעסיק והעובד חייב בשמירתם מחד ובין מיומנות מקצועית שרכש העובד אצל המעביד מאידך.
כמו כן חלק מהשיקולים הם צרכי שוק העבודה, פיתוח תעשיות ועידוד תחרות.
*פורסם על ידי כפרשנות לכתבה בעיתון גלובס מיום 18.07.11.
המדובר ברשימה שאינה סגורה וקיימות גם למשל: חובות אמון, תום לב והגינות בין עובד למעביד.
מנגד, מצד העובד, קיים חופש העיסוק, עקרון / ערך חוקתי, המעוגן בחוק יסוד.
בין ערכים / עקרונות אלו יש לאזן כאשר קיימים לעניין זה מבחני סבירות ומידתיות.
באיזון שבין זכויות המעביד לזכויות העובד, קיימת אבחנה מהותית בין "סודות מסחריים" ורשימת לקוחות אשר שייכים למעסיק והעובד חייב בשמירתם מחד ובין מיומנות מקצועית שרכש העובד אצל המעביד מאידך.
כמו כן חלק מהשיקולים הם צרכי שוק העבודה, פיתוח תעשיות ועידוד תחרות.
*פורסם על ידי כפרשנות לכתבה בעיתון גלובס מיום 18.07.11.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה