יום שלישי, 31 בינואר 2012

הטבת מס - לאמהות עובדות או עצמאיות, וכן לאבות חד הוריים שעובדים או עצמאיים שהילד או הילדים בחזקתם


  • ביום 5.12.11, התקבל תיקון לחוק להגדלת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ולצמצום פערים חברתיים (מס הכנסה שלילי), התשס"ח-2007, המקנה מענק מוגדל להורה עובד לרבות עצמאי (בסטטוס שבתיקון), כלהלן:
    "(1) אחרי סעיף 6 יבוא:
    "מענק מוגדל להורה עובד
    6א. על אף האמור בסעיפים 2, 4, 5 ו-6, הורה עובד כמפורט להלן, הזכאי למענק... לפי פרק זה, יהיה זכאי למענק בשיעור של 150% מהמענק לפי פרק זה, יהיה זכאי למענק בשיעור של 150% מהמענק שחושב לפי הסעיפים האמורים, לפי העניין:
    (1) עובדת שהיא אם לילד אחד או יותר;
    (2) עובד שהוא אב במשפחה חד-הורית לילד אחד או יותר שילדיו נמצאים
    אצלו וכלכלתם עליו.";
    (2) בסעיף 17(ב), בפסקה (1), בסופה יבוא "הוראות סעיף 6א יחולו, בשינויים המחויבים, גם לגבי עצמאים שהיא אם לילד אחד או יותר או עצמאי שהוא אב במשפחה חד-הורית לילד אחד או יותר שילדיו נמצאים אצלו וכלכלתם עליו;"."
    *התקבל ביום 5.12.11 כתיקון עקיף "בחוק לשינוי נטל המס (תיקוני חקיקה), התשע"ב-2011.
    "תחילה ותחולה" - "9.(ג) תחילתם של סעיפים 6א ו-17 לחוק להגדלת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ... ביום י"ט בטבת התשע"ג (1 בינואר 2013), והם יחולו לגבי מענקים שישולמו החל ביום האמור בעד חודשי עבודה בפועל בשנת 2012 ואילך."

יום שני, 30 בינואר 2012

הטבת מס באילת

ביום 1.1.2012 נכנס לתוקפו תיקון מס' 6 לחוק אזור סחר חופשי באילת (פטורים והנחות ממסים), התשע"ב - 2011, הקובע בסעיף 11 - זיכוי ממס הכנסה ליחיד כלהלן:
"11. (א) מי שהיה במשך כל שנת המס תושב אילת זכאי באותה שנה לזיכוי מס בשיעור 10% מהכנסתו החייבת לפי סעיף 2(1) או (2) לפקודה, עד לסכום של 227,640 שקלים חדשים, שנצמחה או הופקה באזור אילת או באיזור חבל אילות, אך לא יותר מהמס שהוא חייב בו בשל הכנסתו האמורה, שיראוה לעניין זה כאילו היא בשלב הגבוה ביותר בסולם הכנסתו, ולא יהא זכאי להנחה לפי סעיף 11 לפקודה.
(ב) מי שבמהלך שנת המס היה לתושב אילת או חדל להיות תושב אילת זכאי לזיכוי מס כאמור בסעיף קטן (א) לתקופת תושבותו באילת, ובלבד שהיה תושב אילת 12 חודשים רצופים לפחות.
..."

יום ראשון, 29 בינואר 2012

תיקון חקיקה בדבר זכויות לסטודנטים

חוק זכויות הסטודנט (תיקון מס' 4), התשע"א - 2011, הוסיף את פרק ג' שעניינו קביעת התאמות שיינתנו לסטודנטים על ידי מוסד הלימודים, עקב טיפולי פוריות, הריון, לידה, אימוץ או קבלת ילד למשמורת כהורה מיועד או כהורה במשפחה אומנה.
התיקון לחוק קובע כי על מוסד הלימודים לקבוע כללים והתאמות לסטודנטים בנסיבות דלעיל, בהתחשב בסיבת ההיעדרות מבחינות או מלימודים, רציפותה ומשכה המצטבר, לפי העניין:
1. בחינה במועד אחר.
2....
דחיית מועד להגשת עבודה והשלמת חומר ומטלות בקורס, בתאום עם המרצה.
3. קביעת גורם במוסד הלימודים שירכז את הטיפול בהתאמות לפי סעיף זה.
תיקון זה לחוק הוא המשך לחקיקת חוק זכויות הסטודנט משנת 2007, אשר מטרתו לקבוע עקרונות לזכויות האזרח הישראלי ותושב ישראל לנגישות להשכלה גבוהה, ועקרונות לזכויות הסטודנט, מתוך הכרה במחויבות החברה בישראל לזכויות אלה ולשוויון הזדמנויות בהשכלה גבוהה.
החוק משנת 2007 והתיקונים שהיו לו מעת חקיקתו, מחילים גם חובות על מוסד הלימודים בכל הנוגע, להתאמות לסטודנטים המשרתים במילואים, חופש הביטוי של סטודנטים, חופש ההתארגנות של סטודנטים, זכות בחירה של תחום לימודים וכו'.

יום שבת, 28 בינואר 2012

מידע בנוגע למפגעי אסבסט ואבק מזיק

חוק למניעת מפגעי אסבסט ואבק מזיק, התשע"א - 2011, אשר מטרתו למנוע ולצמצם מפגעים סביבתיים ובריאותיים הנגרמים על ידי אסבסט ואבק מזיק וזאת למען קיום סביבה נאותה, צמצום מפגעים בריאותיים, שיפור איכות החיים והסביבה למען הציבור והדורות הבאים.
חוק זה אוסר למעשה את השימוש באסבסט, למעט חריגים, כגון המשך השימוש באסבסט קיים בתנאי ואינו פריך.
החוק מטיל עונשים כבדים בגין הפרתו, החל מקנסות גבוהים ביותר ועד למאסר.

יום שישי, 27 בינואר 2012

מידע מועיל לבעלי חוב במרכז לגביית קנסות

מידע מועיל לבעלי חוב במרכז לגביית קנסות
"סמכות הרשם לענייני המרכז לפרוס חוב, לדחות את המועד לתשלומו או לפטור מתשלום תוספת פיגורים"
תיקון מס' 13 לחוק המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות, התשע"ב - 2011, שהתקבל ביום 7.11.11, קובע כי:
"7ד. (א) הוגשה לרשם לענייני המרכז בקשה כאמור בסעיף 7 או 7א וטרם התקבלה החלטתו בבקשה, או החליט הרשם בבקשה כאמור למנות כונס נכסים או להטיל הגבלות והמינוי או ההגבלות עומדים ב...תוקפם או החליט להטיל הגבלה מחדש לאחר שבוטלה בהתאם להוראות סעיף 7ג(ג), הוא רשאי, לבקשת החייב, לפרוס את החוב, לדחות את מועד תשלומו או ליתן פטור מתשלום תוספת פיגורים, בהתאם להוראות סעיף 5ב או 5ג, בשינויים המחויבים; הגיש החייב לרשם לענייני המרכז בקשה כאמור ונוכח הרשם כי החייב אינו בעל יכולת לשלם את החוב, יורה על פריסת החוב, על דחיית מועד תשלומו או על מתן פטור מתשלום תוספת פיגורים, לפי העניין."

יום חמישי, 26 בינואר 2012

מידע בנוגע להעלאת שכר מינימום

חוק שכר מינימום (העלאת סכומי שכר מינימום - הוראת השעה), התשע"א - 2011, שהתקבל בכנסת ביום 6.6.2011, קובע כי:
שכר המינימום מיום 1.7.2011 עד 31.3.2012 - סכום השווה ל - 4,100 ש"ח, תוך שהוא מוגדל במהלך התקופה בשיעור תוספת היוקר או פיצוי בעד התייקרות או תוספת שכר אחרת (להלן: "תוספת") שתיקבע באם תיקבע.
מיום 1.4.2012 עד 30.9.2012, הסכום האמור לעיל או 47.5% מהשכר הממוצע מיום 1.4.2012 - הגבוה מבניהם, שעליו תיווסף תוספת שתיקבע באם תיקבע.
מיום 1.10.2012 עד תום תוקפו של חוק זה, שעליו תיווסף תוספת שתיקבע באם תיקבע.
תוקף החוק עד היום הקודם ליום הקובע בו יהיה שכר המינימום 47.5% מהשכר הממוצע הנקבע ב - 1 באפריל כל שנה, כשהוא מוגדל עם התוספת כאמור.

יום רביעי, 25 בינואר 2012

עורך דין אלון שוחט: תניית הגבלת עיסוק, שמירת סודיות ורשימת לקוחות

עורך דין אלון שוחט: תניית הגבלת עיסוק, שמירת סודיות ורשימת לקוחות: הדין הכיר בסודות מסחריים ורשימת לקוחות כאינטרסים ראויים להגנה של המעביד ואלו אף הוגדרו לעיתים בפסיקה כ"זכויות קנייניות" של המעביד. המדובר ...

תניית הגבלת עיסוק, שמירת סודיות ורשימת לקוחות

הדין הכיר בסודות מסחריים ורשימת לקוחות כאינטרסים ראויים להגנה של המעביד ואלו אף הוגדרו לעיתים בפסיקה כ"זכויות קנייניות" של המעביד.
המדובר ברשימה שאינה סגורה וקיימות גם למשל: חובות אמון, תום לב והגינות בין עובד למעביד.
מנגד, מצד העובד, קיים חופש העיסוק, עקרון / ערך חוקתי, המעוגן בחוק יסוד.
בין ערכים / עקרונות אלו יש לאזן כאשר קיימים לעניין זה מבחני סבירות ומידתיות.
באיזון שבין זכויות המעביד לזכויות העובד, קיימת אבחנה מהותית בין "סודות מסחריים" ורשימת לקוחות אשר שייכים למעסיק והעובד חייב בשמירתם מחד ובין מיומנות מקצועית שרכש העובד אצל המעביד מאידך.
כמו כן חלק מהשיקולים הם צרכי שוק העבודה, פיתוח תעשיות ועידוד תחרות.
*פורסם על ידי כפרשנות לכתבה בעיתון גלובס מיום 18.07.11.

יום שלישי, 24 בינואר 2012

עורך דין אלון שוחט: שידורים ברדיו בשפות זרות לעולים חדשים - הקצאת כספי...

עורך דין אלון שוחט: שידורים ברדיו בשפות זרות לעולים חדשים - הקצאת כספי...: שידורים ברדיו בשפות זרות לעולים חדשים - הקצאת כספים בחקיקה בתיקון מס' 26 לחוק רשות השידור, התשע"ב - 2011, שהתקבל בכנסת ביום 27.12.2011, נ...

שידורים ברדיו בשפות זרות לעולים חדשים - הקצאת כספים בחקיקה

שידורים ברדיו בשפות זרות לעולים חדשים - הקצאת כספים בחקיקה בתיקון מס' 26 לחוק רשות השידור, התשע"ב - 2011, שהתקבל בכנסת ביום 27.12.2011, נקבע כי יוקצו כספים לשידורים בשפות זרות לעולים חדשים, לאמור: "בסעיף 31 לחוק העיקרי, האמור בו יסומן "(א)" ואחריו יבוא: "(ב) בתקציב הרשות כאמור בסעיף קטן (א) יוקצו סכומים כמפורט להלן:... (1) סכום שנתי של שמונה מיליון שקלים חדשים לשידורים בשפה הרוסית בתחנת רדיו המיועדת לשידורים בשפות זרות לעולים חדשים; (2) סכום שנתי של 1.6 מיליון שקלים חדשים לשידורים בשפה האמהרית בתחנת רדיו המיועדת לשידורים בשפות זרות לעולים חדשים.". ... 4. (א) תחילתו של סעיף 31 לחוק העיקרי, כנוסחו בסעיף 2 לחוק זה, בשנת הכספים שלאחר פרסומו."

עורך דין אלון שוחט: פתרון משפטי לחובות גדולים

עורך דין אלון שוחט: פתרון משפטי לחובות גדולים: פתרון נוסף לטיפול חובות גדולים בהוצאה לפועל או חובות שתפחו או בהיעדר טענות לחייב כנגד החוב, מעבר ל"מבצעי רשות האכיפה והגביה" הוא הליך של ...

פתרון משפטי לחובות גדולים


פתרון נוסף לטיפול חובות גדולים בהוצאה לפועל או חובות שתפחו או בהיעדר טענות לחייב כנגד החוב, מעבר ל"מבצעי רשות האכיפה והגביה" הוא הליך של פשיטת רגל.

פתרון זה אומץ אף בחקיקה, לאמור, בתיקון לחוק ההוצאה לפועל (תיקון מס' 29) שהתקבל ב - 16.11.2008, בו הוסף סעיף 77א., הקובע כי:

"נוכח רשם ההוצאה לפועל, לאחר שבירר את יכולתו של החייב לקיים את פסק הדין במעמד חקירת יכולת, בירור או הבאה, כי אין תועלת בניהו...
ל הליכי הוצאה לפועל נגד החייב וסבר כי בנסיבות העניין יהיה בפנייה להליכי פשיטת רגל כדי להביא תועלת, ימסור לחייב ולזוכה מידע בדבר האפשרות לפתוח בהליכי פשיטת רגל; הרשם רשאי להורות על השהיית הליכי הוצאה לפועל, כולם או חלקם, אם שוכנע כי הדבר מוצדק, לתקופה סבירה שיקבע, שתאפשר פנייה לבית המשפט לשם פתיחת הליכי פשיטת רגל.".

יתכן ורק יתכן כי חלק מהנכונות להפחתת חובות ביו ב"מבצע" ובין בכלל, נובע גם מהפתרון שלעיל שהביא לכך שנפתחו בשנים האחרונות תיקי פשיטת רגל רבים העשויים להביא להפחתה ניכרת של החובות ו/או סכום החבוות של החייב בהליך פשיטת רגל.

אולם, חשוב להדגיש בכל הקשור למבצעי ההוצאה לפועל כי כל יוזמה מבורכת, שכן גם להליך פשיטת רגל חסרונות והשלכות.

לעיתים המדובר בחובות בתיקי הוצאה לפועל שתופחים ו/או היו תופחים אלמלא הליך פשיטת רגל, עד כדי כך שגם תשלום חודשי של החייב בלשכת ההוצאה לפועל, לא מכסה או היה מכסה את הריבית שהייתה מתווספת לחוב ו/או לחובות ההוצאה לפועל שנוספו
אותה עת, לאמור, ריבית שנוספה לחוב ו/או לחובות במקביל לתשלום החודשי.
הדבר הביא לכך שתיקי הוצאה לפועל היו מתנהלים או מתנהלים במשך שנים, מבלי שיש לחייב סיכוי אמיתי לכסות את החוב עם הריביות הנצברות או בכלל, תוך שננקטו ו/או ננקטים הליכי הוצאה לפועל כנגד החייב על כל המשמעויות שלהם, לרבות מסוג צו מאסר.
*פורסם על ידי כפרשנות לכתבה בעיתון גלובס מיום 3.1.12.

יום ראשון, 22 בינואר 2012

זכויות עובדים - חקיקה

החוק להגברת האכיפה של דיני העבודה, התשע"ב-2011, מטיל גם אחריות אזרחית ופלילית, על מזמין שרות מקבלן, קרי, על מי שמקבל אצלו שירותים מקבלן עובדים, אשר נותן שירותים אלו באמצעות עובדיו, בכל הקשור לזכויות עובדים ואכיפתם.
יוצא איפוא כי החוק להגברת האכיפה על דיני העבודה מחיל על קבלן עובדים חובות, שעיקרן זכויות עובדים כגון: תשלום דמי הבראה, החזר הוצאות נסיעה, פנסיה, מתן חופשה שנתית, תשלום גמול שעות נוספות...
, הגנה על נוער מניצול בעבודה, איסור הלנת שכר, תשלום שכר מינימום וכו', חובות אשר מוחלות בחוק גם כלפי מזמין השירות אצל הקבלן!.
החוק להגברת האכיפה של דיני העבודה מטיל אחריות אזרחית ופלילית על מזמין השרות, כך שהוא עשוי להטיב מאוד עם עובדי קבלן ולהביא לצמצום הפגיעה בזכויות העובדים שלהם ביחס לעובדים שאינם עובדי קבלן ובכלל.

יום שבת, 21 בינואר 2012

זכויות עובדים

חוק להגברת האכיפה של דיני העבודה, התשע"ב-2011, התקבל ביום 12.12.2011.
מטרתו של חוק זה כפי האמור בו היא להגביר ולייעל את אכיפתם של דיני העבודה.
החוק מאפשר הטלת עיצומים כספיים על מעבידים בגין הפרה של הוראות חיקוק הקשורות בעיקרן לזכויות עובדים המעוגנות בחוקי עבודה, המנויות בתוספת השניה לחוק, שעיקרן הגנה על זכויות בעבודה של נוער, נשים, אנשים עם מוגבלויות.
כמו כן הגנה על זכויות עובדים בכל הקשור לשעות עבודה ומנוחה, עובדי משמרות, שכר, היקף משרה, מילואים, פנסיה וכו'
המדובר בעיצומים כספיים גבוהים למעביד, הנאמדים באלפי ש"ח עד עשרות אלפי ש"ח.
כדאי לעיין בחוק זה, הן עובדים והן מעסיקים.