יום שלישי, 24 בינואר 2012

פתרון משפטי לחובות גדולים


פתרון נוסף לטיפול חובות גדולים בהוצאה לפועל או חובות שתפחו או בהיעדר טענות לחייב כנגד החוב, מעבר ל"מבצעי רשות האכיפה והגביה" הוא הליך של פשיטת רגל.

פתרון זה אומץ אף בחקיקה, לאמור, בתיקון לחוק ההוצאה לפועל (תיקון מס' 29) שהתקבל ב - 16.11.2008, בו הוסף סעיף 77א., הקובע כי:

"נוכח רשם ההוצאה לפועל, לאחר שבירר את יכולתו של החייב לקיים את פסק הדין במעמד חקירת יכולת, בירור או הבאה, כי אין תועלת בניהו...
ל הליכי הוצאה לפועל נגד החייב וסבר כי בנסיבות העניין יהיה בפנייה להליכי פשיטת רגל כדי להביא תועלת, ימסור לחייב ולזוכה מידע בדבר האפשרות לפתוח בהליכי פשיטת רגל; הרשם רשאי להורות על השהיית הליכי הוצאה לפועל, כולם או חלקם, אם שוכנע כי הדבר מוצדק, לתקופה סבירה שיקבע, שתאפשר פנייה לבית המשפט לשם פתיחת הליכי פשיטת רגל.".

יתכן ורק יתכן כי חלק מהנכונות להפחתת חובות ביו ב"מבצע" ובין בכלל, נובע גם מהפתרון שלעיל שהביא לכך שנפתחו בשנים האחרונות תיקי פשיטת רגל רבים העשויים להביא להפחתה ניכרת של החובות ו/או סכום החבוות של החייב בהליך פשיטת רגל.

אולם, חשוב להדגיש בכל הקשור למבצעי ההוצאה לפועל כי כל יוזמה מבורכת, שכן גם להליך פשיטת רגל חסרונות והשלכות.

לעיתים המדובר בחובות בתיקי הוצאה לפועל שתופחים ו/או היו תופחים אלמלא הליך פשיטת רגל, עד כדי כך שגם תשלום חודשי של החייב בלשכת ההוצאה לפועל, לא מכסה או היה מכסה את הריבית שהייתה מתווספת לחוב ו/או לחובות ההוצאה לפועל שנוספו
אותה עת, לאמור, ריבית שנוספה לחוב ו/או לחובות במקביל לתשלום החודשי.
הדבר הביא לכך שתיקי הוצאה לפועל היו מתנהלים או מתנהלים במשך שנים, מבלי שיש לחייב סיכוי אמיתי לכסות את החוב עם הריביות הנצברות או בכלל, תוך שננקטו ו/או ננקטים הליכי הוצאה לפועל כנגד החייב על כל המשמעויות שלהם, לרבות מסוג צו מאסר.
*פורסם על ידי כפרשנות לכתבה בעיתון גלובס מיום 3.1.12.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה