יום שני, 12 במרץ 2012

שיווי זכויות לנשים - המשך

החוק להרחבת הייצוג ההולם לנשים (תיקוני חקיקה), התשע"א - 2011, החיל תיקונים עקיפים במספר חוקים, שתכליתם, מתן ביטוי הולם לנשים בועדת בדיקה ממשלתית, ועדת חקירה וכו' ..., וכן הקמת מאגר שיכלול פרטי נשים שנתנו הסכמתן ומתאימות על פי כישוריהן לדעת מנהלת הרשות או מי שהסמיכה לכך, להתמנות לאותן ועדות.
לאמור: "1. בחוק הממשלה, התשס"א-2001, בסעיף 8א, אחרי סעיף קטן (ב) יבוא:
"(ב1) בהרכב ועדת בדיקה ממשלתית יינתן ביטוי הולם לייצוגם של בני שני המינים."
2. בחוק ועדות חקירה, התשכ"ט-1968, בסעיף 4(א), בסופו יבוא "בהרכב הוועדה יינתן ביטוי הולם לייצוגם של בני שני המינים."
בחוק שיווי זכויות האישה, התשי"א-1951, בסעיף 6ג1 - 
(1) בכותרת השוליים, אחרי "ייצוג הולם" יבוא "בוועדת בדיקה ממשלתית, בוועדת חקירה,";
(2) בסעיף קטן (א), אחרי ההגדרה "הרשות" יבוא:
" "ועדת בדיקה ממשלתית" - ועדת בדיקה ממשלתית לפי חוק הממשלה, התשס"א-2001;
"ועדת חקירה" - ועדת חקירה לפי חוק ועדות חקירה, התשכ"ט-1968;";
(3) בסעיף קטן (ב), לפני "בוועדה ציבורית" יבוא "בוועדת בדיקה ממשלתית,";
(4) אחרי סעיף קטן (ב) יבוא:
"(ב1) (1) במטרה לקדם את מימוש חובת הייצוג ההולם של נשים בוועדות כאמור בסעיף זה, תקים הרשות מאגר שיכלול פרטים של נשים שנתנו את הסכמתן לכך כאמור בפסקה (4) ואשר מתאימות על פי כישוריהן, לדעת מנהלת הרשות או מי שהסמיכה לכך, להיות מועמדות להתמנות לאותן ועדות (בסעיף זה - המאגר); הרשות תפרסם הודעה בדבר הקמת המאגר והתנאים להיכלל בו.
(2) במאגר ייכללו פרטים על פי סיווגים אלה: שם, תחומי מומחיות, השכלה, הכשרה, ניסיון.
(3) אישה הרואה את עצמה מתאימה להיכלל במאגר, רשאית להגיש בקשה שבה יפורטו השכלתה, הכשרתה וניסיונה; הרשות רשאית לפנות ביוזמתה לנשים בבקשה להכלילן במאגר.
(4) (א) לא תיכלל אישה במאגר אלא אם כן נתנה את הסכמתה לכך בכתב, לאחר שהרשות מסרה לה הודעה  הכוללת את האמור בסעיף 11 לחוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981; אישה רשאית לבחור לאילו סוגי גופים יהיה ניתן להעביר את פרטיה הכלולים במאגר.
(ב) אישה רשאית לבקש בכתב כי פרטיה יוסרו מהמאגר; הגישה אישה בקשה כאמור, יוסרו הפרטים.
(5) (א) לא איתר גוף ממנה אישה שתמונה כחברה בוועדה כאמור בסעיף קטן (ב), יבקש מהרשות לקבל את פרטי המאגר הנוגעים לתחום המינוי והרשות תעביר לו את הפרטים כאמור.
(ב) הגוף הממנה יעיין בפרטים שקיבל בהתאם לפסקת משנה (א) בטרם ימנה את חברי הוועדה, ויבדוק את התאמת הנשים שלגביהן קיבל פרטים כאמור, בין השאר בהתחשב בתחום מומחיותן, השכלתן, הכשרתן וניסיונן; מידע שהועבר לפי הוראות סעיף קטן זה, לא ייאגר מעבר לנדרש לצורך השימוש שלו הוא נועד והוא יימחק מיד בתום השימוש בו.
(6) על אף האמור בפרק ד' לחוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981, לא יעשה אדם או גוף שימוש במאגר אלא לצורך ביצוע הוראות סעיף זה.";
(5) בסעיף קטן (ג), אחרי "ידווח לרשות" יבוא "בכתב", במקום "של ועדה ציבורית או צוות" יבוא "של ועדה או צוות כאמור בסעיף קטן (ב)" ובמקום "החלו הוועדה הציבורית או הצוות" יבוא "החלו הוועדה או הצוות"; 
(6) בסעיף קטן (ד), במקום "בוועדה הציבורית או בצוות שמונו לא ניתן ביטוי הולם לנשים" יבוא "במינוי לא ניתן ביטוי הולם לייצוג נשים";
(7) אחרי סעיף קטן (ה) יבוא:
"(ו) הוראות סעיף קטן (ב) יחולו גם על ועדת חקירה שנשיא בית המשפט העליון ממנה את חבריה והוא יהיה רשאי לעיין במאגר בטרם קבלת החלטתו בעניין מינוי חברי הוועדה."."  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה