יום שלישי, 13 במרץ 2012

שיווי זכויות לנשים - המשך

יצוין גם לעניין החוק להרחבת הייצוג ההולם לנשים (תיקוני חקיקה), התשע"א - 2001, כי חוק שיווי זכויות האישה, תשי"א - 1951 (להלן: "חוק שיווי זכויות האישה") על כל תיקוניו רחב יותר מהתיקון ומחיל הוראות וסעיפי חוק שתכליתם שוויון מלא לאישה.
בנוסחו המקורי משנת 1951, קבע חוק שיווי זכויות האישה כי: "1. דין אחד יהיה לאשה ולאיש לכל פעולה משפטית; וכל הוראת חוק המפלה לרעה את האשה, באשר היא אשה, לכל פעולה משפטית - אין נוהגים לפיה."
כאשר בדברי ההסבר לחוק זה מ - 1951 נכתב כי: "החוק המוצע יוצא בעקבות הפרק השני של קווי היסוד לתכנית הממשלה, שאושרו על ידי הכנסת ביום י' באדר תש"ט (11.3.1949). שם נאמר: "יקויים שויון מלא וגמור של האשה - שויון בזכויות ובחובות, בחיי המדינה, החברה והמשק ובכל מערכת החוקים". ואלה עיקרי החוק המוצע: (א) האשה באיש ראויה לכל פעולה משפטית, ואין מפלים אשה באשר היא אשה (סעיף 1). ישנן עדות שלפי דיניהן אין האשה ראויה לפעולות משפטיות מסויימות שהאיש ראוי להן; החוק המוצע בא לבטל הפליה זו. עם זאת נקבע שאין החוק המוצע בא לפגוע בדיני איסור והיתר לנישואין ולגירושין, כגון שגרושה אסורה על כהן, שהאיש הוא המקדש והאשה - המתקדשת, שהאיש הוא הנותן גט והאשה - מקבלת. ..."
יצוין כי סעיף חוק זה נותר על כנו גם לאחר תיקוני החקיקה של חוק שיווי זכויות האישה, שנחקקו במהלך השנים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה