יום רביעי, 24 ביולי 2013

מידע חשוב בנושא מזונות

ביום 8.7.13 התקבל בכנסת חוק ההוצאה לפועל (תיקון מס' 42 והוראת השעה), התשע"ג-2013, (להלן: "תיקון לחוק ההוצאה לפועל"), שעניינו הקמת "מסלול מזונות" אשר יופעל על ידי מערכת ההוצאה לפועל, וכפי המפורט בחלק מדברי ההסבר להצעת החוק: " ... מתוך הכרה בחשיבותו ובייחודיותו של חוב המזונות מוצע להקים בחוק "מסלול מזונות" אשר במסגרתו תיכנס ההוצאה לפועל בנעלי הזוכה ותפעל בעבורו לביצוע פסקי דין מזונות. המסלול יופעל על ידי מערכת ההוצאה לפועל תוך מעורבות מינימלית הכרחית של הזוכה; לאחר פתיחת התיק במסלול מזונות, הזוכה לא יידרש לבצע פעולות נוספות לגביית החוב ומערכת ההוצאה לפועל היא שתנקוט הליכים במקומו ותפעל לגביית החוב מהחייב."

החוק קובע את המועדים מהם התיקון לחוק ההוצאה לפועל יחול, לאמור:

"תחולה והוראות מעבר   20יב. (א) הוראות פרק זה יחולו מיום א' באדר א' התשע"ד (1 בפברואר 2014) עד יום ו' בשבט התש"פ (1 בפברואר 2020) (בסעיף זה – תקופת התחולה), על בקשות לביצוע פסק דין למזונות שיוגשו בתקופת התחולה.

(ב) מיום ג' בסיוון התשע"ד (1 ביוני 2014) ועד תום תקופת התחולה, יחולו הוראות פרק זה גם על בקשות לביצוע פסק דין למזונות של זוכה שאינו המוסד, שהיו תלויות ועומדות ערב תחילת תקופת התחולה; לשכת ההוצאה לפועל תמסור לזוכה כאמור הודעה על האפשרות להעביר את התיק למסלול מזונות וכן מידע על התנהלות ההליך במסלול מזונות ובמסלול הרגיל; היה הזוכה מיוצג, תימסר הודעה בעניין גם לבא כוחו.

(ג) מיום ו' באלול התשע"ד (1 בספטמבר 2014) ועד תום תקופת התחולה, יחולו הוראות פרק זה גם על בקשות לביצוע פסק דין למזונות של המוסד, שהיו תלויות ועומדות ערב תחילת תקופת התחולה, והן יועברו למסלול מזונות.".
 

·         ניתן להפנות שאלות בבלוג בנושא זה, ויהיו פרסומים נוספים לגביו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה