יום חמישי, 29 באוגוסט 2013

עורך דין אלון שוחט: מידע מועיל לבעלי דירות – פרסום שישי

עורך דין אלון שוחט: מידע מועיל לבעלי דירות – פרסום שישי: להלן המשך חלק מתמריצי בנייה לבעלי דירות במבנים המשתתפים בתוכנית כפי שפורסמו בתכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידת אדמה – תמ&qu...

מידע מועיל לבעלי דירות – פרסום שישי

להלן המשך חלק מתמריצי בנייה לבעלי דירות במבנים המשתתפים בתוכנית כפי שפורסמו בתכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידת אדמה – תמ"א 38/3:
" 11.1.3 הקמת קומה חלקית על הגג בתנאים הבאים:
א.      הקומה החלקית הנוספת תהיה בשטח של עד מחצית משטח הקומה שמתחתיה.
ב.      שטחה של קומה חלקית על הגג לפי סעיף זה במקרה שהבקשה להיתר כוללת גם הרחבת קומות לצורך הרחבת יחידות הדיור הקיימות במבנה קיים כאמור בפסקה 11.1.4 (ה) יחושב על בסיס הקומה המורחבת.
ג.       תוספת בניה לפי סעיף קטן זה תוכל לשמש לצורך הרחבת יחידות דיור בקומה שמתחתיה, או/ו לשם הוספת יחידות דיור חדשות בשטח זה, בכפוף לשקול דעת הועדה המקומית כאמור בסעיפים 21-22 בתוכנית העיקרית.
ד.      התוספת תכלול מרחב מוגן דירתי לכל יחידת דיור שמיועדת להרחבה, אלא אם כן אישרה הרשות המוסמכת פתרון מיגון חלופי או פטור מחובת הקמת מקלט, בהתאם להוראות חוק ההתגוננות האזרחית, התשי"א-1951.
ה.     על אף האמור בפסקה (א), וככל שחלה על המבנה תכנית מפורטת לבנייה על גגות בתים (להלן: תכנית גגות), תוספת זכויות הבניה שתותר מכוח הוראות סעיף זה תהיה בהתאם להיקף הזכויות שנקבעו בתכנית גגות או כאמור בפסקה (א), בכפוף לשקול דעת הועדה המקומית כאמור בסעיפים 21-22 בתוכנית העיקרית.
ו.        כללה בקשה להיתר תוספת זכויות בניה מכוח הוראות פסקה (ה), בהתאם לתכנית גגות, יראו את ההיתר כאילו ניתן מכוח הוראות התמ"א.".


·         תמריצים נוספים שנקבעו יפורטו בפרסומים הבאים.

עורך דין אלון שוחט: מידע מועיל לבעלי דירות – פרסום חמישי

עורך דין אלון שוחט: מידע מועיל לבעלי דירות – פרסום חמישי: להלן המשך חלק מתמריצי בנייה לבעלי דירות במבנים המשתתפים בתוכנית כפי שפורסמו בתכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידת אדמה – תמ&qu...

מידע מועיל לבעלי דירות – פרסום חמישי

להלן המשך חלק מתמריצי בנייה לבעלי דירות במבנים המשתתפים בתוכנית כפי שפורסמו בתכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידת אדמה – תמ"א 38/3:
" 11.1.2 הקמת עד שתי קומות נוספות למבנה בתנאים הבאים:
א.      הקומה או הקומות הנוספות לא יחרגו מקו ההיקף של הקומה שמתחתיהן, למעט חריגות נחוצות על פי הדרישות הקונסטרוקטיביות של המבנה.
ב.      שטחה של הקומה או הקומות הנוספות לפי סעיף קטן זה במקרה שהבקשה להיתר כוללת גם הרחבת קומות לצורך הרחבת יחידות הדיור הקיימות במבנה קיים כאמור בפסקה 11.1.4 (ה) יחושב על בסיס הקומה המורחבת.
ג.       התוספת תכלול מרחב מוגן דירתי לכל יחידת דיור חדשה או יחידת דיור שמיועדת להרחבה, אלא אם כן אישרה הרשות המוסמכת פתרון מיגון חלופי או פטור מחובת הקמת מקלט, בהתאם להוראות חוק ההתגוננות האזרחית, התשי"א-1951.
ד.      הקמת קומה או קומות נוספות על פי האמור בסעיף קטן זה יכולה לשמש גם לצורך הוספת יחידות דיור במבנה וגם להרחבת הדירות בקומה העליונה של הבניין.".


·         תמריצים נוספים שנקבעו יפורטו בפרסומים הבאים.

יום רביעי, 28 באוגוסט 2013

עורך דין אלון שוחט: מידע מועיל לבעלי דירות – פרסום רביעי

עורך דין אלון שוחט: מידע מועיל לבעלי דירות – פרסום רביעי: להלן המשך חלק מתמריצי בנייה לבעלי דירות במבנים המשתתפים בתוכנית כפי שפורסמו בתכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידת אדמה – תמ&quo...

מידע מועיל לבעלי דירות – פרסום רביעי

להלן המשך חלק מתמריצי בנייה לבעלי דירות במבנים המשתתפים בתוכנית כפי שפורסמו בתכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידת אדמה – תמ"א 38/3:
" 11.1.1 סגירה ומילוי של קומה מפולשת בתנאים הבאים:
א.      גובה הקומה המפולשת יותאם לגובה קומת מגורים על פי תקנות התכנון והבניה.
ב.      שטחה של קומה מפולשת לצורך סגירה ומילוי לפי סעיף זה במקרה שבקשה להיתר כוללת גם הרחבת קומות לצורך הרחבת יחידות הדיור הקיימות במבנה קיים כאמור בפסקה 11.1.4 (ה) יהיה עד לקו המתאר של הקומה המורחבת.
ג.       התוספת תכלול מרחב מוגן דירתי לכל יחידת דיור חדשה או יחידת דיור שמיועדת להרחבה, אלא אם כן אישרה הרשות המוסמכת פתרון מיגון חלופי או פטור מחובת הקמת מקלט, בהתאם להוראות חוק ההתגוננות האזרחית, התשי"א-1951.
ד.      התשתיות הקיימות של הבניין המשרתות את כלל דייריו והמצויות בקומה המפולשת (כגון: קווי ביוב ומים, שוחות, שעוני מים, בלוני גז, חדרי אשפה, דרך גישה למקלט וכד') יועתקו או ישולבו במסגרת הבינוי המוצע בהתאם לתכנית פיתוח שתאושר על ידי מהנדס הועדה המקומית כתנאי להיתר.
ה.     סגירה ומילוי הקומה המפולשת על פי האמור בפסקאות (א) – (ד) יכולה לשמש לצורך הוספת יחידות דיור במבנה או/ו לשימושים אחרים התואמים את הוראות התכנית החלה במקום, לרבות להרחבת הדירות בקומה הראשונה של הבניין.".


·         תמריצים נוספים שנקבעו יפורטו בפרסומים הבאים.

יום שישי, 23 באוגוסט 2013

משרד עורכי דין אלון שוחט: מידע מועיל לבעלי דירות – פרסום שלישי

משרד עורכי דין אלון שוחט: מידע מועיל לבעלי דירות – פרסום שלישי: להלן חלק מתמריצי בנייה לבעלי דירות במבנים המשתתפים בתוכנית כפי שפורסמו בתכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידת אדמה – תמ"א 3...

מידע מועיל לבעלי דירות – פרסום שלישי

להלן חלק מתמריצי בנייה לבעלי דירות במבנים המשתתפים בתוכנית כפי שפורסמו בתכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידת אדמה – תמ"א 38/3:
" בנייה לצורך חיזוק מבני מגורים
להתיר תוספות בניה למבנים קיימים המיועדים למגורים, בכפוף לאמור בסעיפים 21-22, ועל פי המפורט להלן, ובלבד שהמבנה יחוזק.
11.1 תותר תוספת זכויות בניה למבנה באפשרויות הבאות, כולן או חלקן:
א. סגירה ומילוי של קומה מפולשת
ב. הקמת קומה או קומות נוספות למבנה
ג. הקמת קומה חלקית על הגג
ד. הרחבות קומות קיימות בבניין לצורך תוספת יחידות דיור חדשות בבניין (הקמת אגף נוסף)
ה. הרחבת קומות לצורך הרחבת יחידות הדיור הקיימות במבנה
והכל בתנאים המפורטים בסעיף זה להלן.".


·         נוכח אורך הסעיף הלה יפורט בפרסומים הבאים.

יום חמישי, 22 באוגוסט 2013

משרד עורכי דין אלון שוחט: מידע חשוב לבעלי דירות – פרסום שני

משרד עורכי דין אלון שוחט: מידע חשוב לבעלי דירות – פרסום שני: בדברי הסבר להצעת חוק המקרקעין (חיזוק בתים משותפים מפני רעידות אדמה) (תיקון מס' 2) (הקלת התנאים לחיזוק בית משותף), התשע"ב-2012, מי...

משרד עורכי דין אלון שוחט: מידע חשוב לבעלי דירות

משרד עורכי דין אלון שוחט: מידע חשוב לבעלי דירות: בתיקון מיום 20.6.2012 לחוק המקרקעין (חיזוק בתים משותפים מפני רעידות אדמה) (תיקון מס' 2), התשע"ב-2012, הוסף סעיף 5א הקובע כי: &q...

מידע חשוב לבעלי דירות

בתיקון מיום 20.6.2012 לחוק המקרקעין (חיזוק בתים משותפים מפני רעידות אדמה) (תיקון מס' 2), התשע"ב-2012, הוסף סעיף 5א הקובע כי:
"הריסת בניין קיים והקמתו מחדש
5.א. (א) ביצוע עבודה ברכוש המשותף שמטרתה הריסת בניין קיים והקמתו מחדש בהתאם לתכנית החיזוק, טעון החלטה מראש של כל בעלי הדירות; ואולם רשאי המפקח, אף אם לא התקבלה על כך החלטה מראש של כל בעלי הדירות בבית המשותף, לאשר את ביצוע העבודה, על פי תביעה של בעלי הדירות שבמועד הגשת התביעה היו בבעלותם ארבע חמישיות מהדירות בבית המשותף וארבע חמישיות מהרכוש המשותף היו צמודות לדירותיהם, ובלבד שנתן לכל בעל דירה בבית המשותף הזדמנות לטעון את טענותיו; בהחלטה כאמור ישקול המפקח, בין השאר, את הנסיבות המיוחדות שבהריסת דירתו של בעל דירה המתנגד לביצוע העבודה כאמור והשלכותיהן; הוראות סעיף 5(ב) ו-(ג) יחולו לעניין זה, בשינויים המחויבים.
(ב) דירה שנוספה לבניין בעת בנייתו מחדש בהתאם להוראות סעיף זה תהיה בבעלותם של מי שערב ביצוע העבודה כאמור בסעיף קטן (א) היו בעלי דירות בבית המשותף, לפי החלק ברכוש המשותף הצמוד לכל דירה."


·         מידע נוסף בנושא זה ותנאים לתחולתו יפורסם בפרסומים הקרובים.

יום חמישי, 1 באוגוסט 2013

משרד עורכי דין אלון שוחט: מידע חשוב בנושא מזונות – המשך – פרסום שלישי

משרד עורכי דין אלון שוחט: מידע חשוב בנושא מזונות – המשך – פרסום שלישי: "מסלול מזונות" יהיה מסלול בחירה לזוכה פרטי, וניתן יהיה להגיש בקשת ביצוע של פסק דין מזונות בכל אחת מלשכות ההוצאה לפועל בהן פועל ה...

מידע חשוב בנושא מזונות – המשך – פרסום שלישי

"מסלול מזונות" יהיה מסלול בחירה לזוכה פרטי, וניתן יהיה להגיש בקשת ביצוע של פסק דין מזונות בכל אחת מלשכות ההוצאה לפועל בהן פועל המסלול, וכפי שנכתב בתיקון לחוק ההוצאה לפועל: "מסלול לביצוע פסק דין למזונות   20יג. (א) ביקש המוסד לבצע פסק דין למזונות יבוצע פסק הדין במסלול מזונות בלבד.
(ב) ביקש זוכה שאינו המוסד לבצע פסק דין למזונות, תמסור לו לשכת ההוצאה לפועל מידע על התנהלות ההליך במסלול מזונות ובמסלול רגיל והוא יבחר באיזה מסלול יבוצע פסק הדין; לא היה הזוכה נוכח בעצמו בעת הגשת הבקשה, תמסור לו לשכת ההוצאה לפועל את המידע האמור בהקדם האפשרי לאחר הגשת הבקשה.
הגשת בקשה לביצוע במסלול מזונות והעברתה   20יד. (א) בקשה לביצוע במסלול מזונות יכול שתוגש בכל אחת מלשכות ההוצאה לפועל שבהן פועל מסלול מזונות; מסלול מזונות יפעל לפחות בכל אחד מהמחוזות כהגדרתם בסעיף 2(ג).
(ב) על אף האמור בסעיף קטן (א), זוכה שאינו המוסד יכול להגיש בקשה לביצוע במסלול מזונות וכן להגיש בקשות ומסמכים ולקבל מידע בעניין הבקשה, בכל לשכת הוצאה לפועל; התיק יתנהל בלשכת הוצאה לפועל; התיק יתנהל בלשכת הוצאה לפועל שבה פועל מסלול מזונות, לפי בחירת הזוכה.
(ג) הגיש המוסד בקשה לביצוע במסלול מזונות, רשאי מנהל מערכת ההוצאה לפועל להעבירה ללשכת הוצאה לפועל אחרת שבה פועל מסלול מזונות, אם סבר כי הדבר נחוץ לשם ויסות העומס.
(ד) הגיש זוכה שאינו המוסד בקשה לגביית הפרשים כאמור בסעיף 10 לחוק המזונות (בסעיף זה – תיק ההפרשים), יעביר מנהל לשכת ההוצאה לפועל בקשה לביצוע במסלול מזונות שהגיש המוסד בשל אותו פסק דין למזונות ללשכת ההוצאה לפועל שבה מתנהל תיק ההפרשים.

(ה) אין בהוראות סעיף זה כדי לגרוע מהוראות סעיף 11.".