יום שלישי, 9 באוקטובר 2012

מידע חשוב לאזרח ותיק - חוק הבנקאות (שירות ללקוח) (תיקון מס' 18), התשע"ב – 2012


בדברי הסבר להצעת חוק הבנקאות (שירות ללקוח) (תיקון מס' 18) (מסירת מידע על עמלות ללקוח שהוא אזרח ותיק), התשע"ב-2012, נכתב: "סעיף 5א לחוק הבנקאות (שירות ללקוח), התשמ"א-1981, שעניינו מסירת מידע על עמלות, קובע כי תאגיד בנקאי מחויב למסור ללקוחותיו מידע בכתב על סכומי העמלות או על שיעור העמלות שהוא גובה בעד כל שירות שנתן ללקוח; מידע כאמור שאינו נוגע ללקוח מסוים יוצג במקום בולט לעין בכל סניפיו של התאגיד הבנקאי. נוסף על כך, תאגיד בנקאי מחויב לשלוח לכל אחד מלקוחותיו, מדי שישה חודשים, הודעה שבה מידע מרוכז וסיכום של כל סכומי העמלות שנגבו ממנו בששת החודשים האמורים, אלא אם כן הלקוח קיבל הודעה כאמור באמצעות מחשב.
כדי להקל על האוכלוסייה המבוגרת בקריאת הודעות אלה, מוצע להסמיך את נגיד בנק ישראל לקבוע בכללים הוראות לעניין צורתה של הודעה הנשלחת ללקוח שהוא אזרח ותיק, ובכלל לעניין הגודל המזערי של האותיות בהודעה."
להלן נוסח של חוק הבנקאות (שירות ללקוח) (תיקון מס' 18), התשע"ב – 2012, כפי שפורסם בספר החוקים ביום 14.5.2012: "תיקון סעיף 5א  1. חוק הבנקאות (שירות ללקוח), התשמ"א – 1981, בסעיף 5א (ג)(1), בסופו יבוא "הנגיד יקבע כללים לעניין צורת ההודעה כאמור הנשלחת ללקוח שהוא אזרח ותיק כהגדרתו בחוק האזרחים הוותיקים, התש"ן – 1989, ובכלל זה לעניין הגודל המזערי של האותיות באותה הודעה;"."   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה