יום שלישי, 2 באוקטובר 2012

חוק דיור מוגן, התשע"ב – 2012 -המשך

חוק דיור מוגן, התשע"ב – 2012 (להלן: "חוק דיור מוגן"), אשר עתיד להיכנס לתוקף ביום 03.12.2012, מכיל בפרק ג' לו: "תנאים, חובות והגבלות לעניין הפעלת בית דיור מוגן", אשר עשויים להטיב עם דייריו, כפי המפורטים חלק מהם להלן:
"תנאים לפעילותו של בית דיור מוגן
13. (א) השר, לאחר התייעצות עם השר לאזרחים ותיקים, יקבע תנאים לפעילותו של בית דיור מוגן שניתן לגביו רישיון הפעלה, בין השאר בעניינים אלה: 
(1)   תנאים ואמצעים,  לרבות תנאים פיזיים, סביבתיים, בטיחותיים ותברואתיים, הדרושים להפעלתו התקינה של בית הדיור המוגן; הוראות לעניין תנאים תברואתיים ייקבעו גם לאחר התייעצות עם שר הבריאות;
(2)  תנאים לעניין ניסיון, הכשרה מקצועית וותק הנדרשים ממנהל של בית דיור מוגן.
(ב) תקנות לפי פסקאות (1) ו – (2) בסעיף קטן (א) טעונות את אישור ועדת העבודה      הרווחה והבריאות של הכנסת.
מינוי צוות רב-מקצועי
14. בעל רישיון הפעלה ימנה צוות רב-מקצועי המורכב מרופא, עובד סוציאלי ואחות, אשר ימלא בבית הדיור המוגן שלגביו ניתן לו הרישיון את התפקידים המפורטים בפרק זה (בחוק זה – צוות רב-מקצועי).
אישור לצורך קבלת דייר לבית דיור מוגן
15. בעל רישיון הפעלה רשאי לקבל אדם כדייר לבית הדיור המוגן שלגביו ניתן לו הרישיון, ובלבד שהצוות הרב-מקצועי אישר כי הוא מסוגל לדאוג לצרכיו האישיים ולנהל את משק ביתו, גם אם ניתן לו סיוע חלקי.
חובת התקשרות בהסכם
16. (א) בעל רישיון הפעלה יערוך הסכם התקשרות בכתב עם מי שמבקש להיות דייר בבית המוגן שלגביו ניתן לו הרישיון ושאושר לגביו האמור בסעיף 15 (בפרק זה – מי שמבקש להיות דייר) אשר יסדיר את היחסים ביניהם.
(ב) בהסכם ההתקשרות יפורטו, בין השאר, העניינים המנויים בסעיף 17(א) כפי שפורטו במסמך הגילוי שנמסר למי שמבקש להיות דייר, וכן יצורפו לו מפרט של הדירה בבית הדיור המוגן שבה יתגורר המבקש להיות דייר, הערוך בטופס שקבע השר, והעתק מסמך הגילוי ותנאיו כפי שקיבל מי שמבקש להיות דייר מבעל רישיון ההפעלה שעמו נערך הסכם ההתקשרות.
(ג) הסכם התקשרות יהיה ערוך, ככל האפשר, בשפתו של מי שמבקש להיות דייר או בשפה שהוא דובר ומבין אותה, או, על פי בקשתו, באחת מהשפות האלה: עברית, ערבית, אנגלית, רוסית או אמהרית; על אף האמור בסעיף קטן זה, בעל רישיון הפעלה רשאי לערוך את ההסכם בעברית אם המציא, על חשבונו, לדייר תרגום של ההסכם לאחת השפות האמורות או לשפה אחרת שביקש הדייר.
(ד) בעל רישיון הפעלה העומד להתקשר בהסכם התקשרות עם מי שמבקש להיות דייר, ייתן לו הזדמנות סבירה לעיין בהסכם ההתקשרות לפני תחימתו, וכן ימסור לו העתק מההסכם לאחר החתימה.
(ה) הסכם ההתקשרות יהיה לתקופה בלתי קצובה.".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה