יום שני, 8 באוקטובר 2012

מידע חשוב בנושא חניית נכים - חוק חניה לנכים (תיקון מס' 5), התשע"ב - 2012


בדברי הסבר להצעת חוק חניה לנכים (תיקון מס' 5) (הודעת תשלום קנס בשל חניה אסורה), התשע"ב-2012, נכתב: "חוק חניה לנכים, התשנ"ד-1993 (להלן – החוק), קובע הסדרים מיוחדים בכל הנוגע להחניית רכב הנושא תג נכה שניתן על ידי רשות הרישוי לפי הוראות החוק. סעיף 2 לחוק קובע תנאים שבהתקיימם רשאי נכה, או אדם המתלווה אליו ונוהג עבורו ברכב כאמור, להחנות את הרכב במקום שהחניה אינה מותרת בו, בין היתר נקבע כי חניה כאמור תיעשה באופן שאינו מסכן עוברי דרך, אינו מונע מעבר חופשי להולכי רגל, לעגלות ילדים או לעגלות נכים ואינו גורם להפרעה ממשית לתנועה (סעיף 2(א)(3) ו – (4) לחוק). כמו כן, הוראות סעיף 3 לחוק מסייגות את רשות החניה כאמור במקומות נוספים המנויים בו.
מוצע לקבוע כי הודעת תשלום קנס לגבי רכב שחנה לכאורה בניגוד להוראות סעיפים 2 ו – 3 לחוק תימסר רק אם הרכב צולם באופן המאפשר לראות כי מתקיימת אחת הנסיבות האמורות בסעיפים 2(א)(3) ו – (4) או 3 לחוק. עוד מוצע לקבוע כי אם הודעת תשלום הקנס נשלחה לבעל הרכב (בדואר רשום), יצורף אליה הצילום.
לבסוף, מוצע להחיל את הוראות ההסדר המוצע על הודעת תשלום קנס שנמסרה בידי מי שהוסמך לכך ואינו שוטר; בעת הכנת הצעת החוק לקריאה השנייה ולקריאה השלישית תבחן ועדת הכלכלה של הכנסת את האפשרות להחילן גם על הודעת תשלום קנס שנמסרה בידי שוטר.".
להלן נוסח של חוק חניה לנכים (תיקון מס' 5), התשע"ב – 2012, כפי שפורסם בספר החוקים ביום 14.5.2012: "הוספת סעיף 3א  1. בחוק חניה לנכים, התשנ"ד – 1993, אחרי סעיף 3 יבוא: "הודעת תשלום קנס בשל חניה אסורה 3א. (א) על אף האמור בכל דין, לא תימסר הודעת תשלום קנס לגבי רכב הנושא תג נכה, החונה בניגוד להוראות סעיפים 2 ו – 3, אלא אם כן הרכב צולם באופן המעיד על התקיימות אחת הנסיבות האמורות בסעיף 2(א)(3) או (4) או 3, ועל גבי הודעת תשלום הקנס צוין כי הרכב צולם וכי יומצא לבעל הרכב; הומצאה הודעת תשלום הקנס לבעל הרכב, יצורף אליה צילום כאמור.
(ב) המצאה כאמור בסעיף קטן (א) תהיה לפי הוראות סעיף 237 לחוק סדר הדין הפלילי [נוסח משולב], התשמ"ב – 1982.
(ג) הוראות סעיף קטן (א) לא יחולו על הודעת תשלום קנס שהומצאה בידי שוטר."
2. תחילתו של חוק זה ביום א' באלול התשע"ב (19 באוגוסט 2012).".   

תגובה 1:

  1. אם אני מבין נכון, אם צולמתי במקום של טעינה ופריקה והרשות המקומית טוענת שזה הפריע לתנועה, אז במידה והיא לא תציג תמונה המראה כיצד זה מפריע לתנועה אז אין להם בסיס לטיעון, האם כך

    השבמחק